Tuesday, February 22, 2011

My Angel My Sweet Heart For The Rest Of My Life

Tatkala aq kesorgan, aq sering berDOA agar dikurniakan peneman setia utk menemani hidupku..

Ya Allah, kurniakan daku serikandi..
Yang bakal menjadi penyejuk dimata dan dihatiku..
Di dunia dia lah penyeri.. Di syurga menanti dia lah bidadari...

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu. Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu. Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu. Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu. Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.


Kamar hatiku, sekian lama
Suram dan sepi, kekosongan
Aku mencari insan sejati
Untuk menemani hidupku

Adam dan Hawa diciptakanNya
Disemai rasa kasih sayang
Agar bersemi ketenangan
Dan kedamaian di hati

Ku harap hanya keikhlasan
Dan ku rindukan keramahan
Aku inginkan kemesraan
Berkekalan berpanjangan

Mengasihimu, dikasihi
Menyayangimu, disayangi
Merindui dan dirindui
Saling mengerti di hati

Biar hilang kabus di wajahku
Biar tenang resah di dadaku
Terimalah serta kabulkan harapan ini
Oh Tuhan

Ku melafazkan kata penuh makna
Bersaksi Tuhan yang Maha Pemurah
Hidup mati jodoh pertemuan
Ditentu Allah yang Esa
Perkenankan hasrat di hatiku..

Akhirnya pintu hatiku diketuk oleh seorang wanita, semuanye berlaku tanpa disengajakan.. Benar kata bijak pandai, kita perlu bersedia menerima jodoh yg akan tiba tanpa diduga dan tanpa di sangka sangka..

Ya Allah, aq bersyukur kepadaMu. Kau telah perkenankan doa kudusku.. Kau kurniakan ku wanita yg mempunyai sifat2 yg memang daku cari selama ini.. Bagi ku, dia telah melengkapkan ku.. Dia berikanku ketenangan dan kedamaian jiwa..

Sayangku... Puteri Hatiku.. Terima Kasih krn hadir dlm hidupku.. Abg amat menyintaimu syg.. Keluarga abg merestui hubungan kita... For the rest of my life, i'll be with you.. I'll stay by your side, honest and true to the end of my time, i'll there for you..

ikhlas menyintaimu,
Muhamad Firdaus Hafizi @ Aus

Abg persembahkan lagu ini khas utkmu sygku..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.